Οδηγίες για το Ιατρείο
Κλινική εξέταση και Σχέδιο θεραπείας
Έχετε κλείσει ραντεβού και είσαστε έτοιμος
για την συνάντηση και την αντιμετώπιση
του προβλήματος σας.
· Αν το Ιατρείο εργάζεται με ραντεβού
ακριβείας, μην πηγαίνετε με καθυστέρηση πάνω από 10 λεπτά παρά μόνο αν
έχετε ειδοποιήσει εγκαίρως. Το πιο πιθανό , αν πάτε πολύ καθυστερημένα, η
προγραμματισμένη θεραπεία να μην εκτελεσθεί η να εκτελεσθεί πλημμελώς.

Παλαιός Ασθενής
· Ενημερώστε εάν υπάρχει αλλαγή της
Υγείας σας από τότε που είχατε την τελευταία συνάντηση.
· Ενημερώστε εάν παίρνετε νέα φάρμακα
και για ποιό λόγο.
· Ενημερώστε εάν έχουν αλλάξει
στοιχεία όπως διεύθυνση, τηλέφωνο, κινητό .
· Εάν υπάρχει κάποια ξεχασμένη (;!)
οικονομική υποχρέωση από προηγούμενη θεραπεία θυμηθείτε την και εξοφλήστε την
άμεσα με το νέο ραντεβού. Οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους!.
Άλλωστε δεν νομίζω να θέλει κάποιος να εργάζεται χωρίς να πληρώνεται. Και οι
Οδοντογιατροί είναι και αυτοί εργαζόμενοι και μάλιστα με πολλά έξοδα
περισσότερα από κάθε άλλη ιατρική ειδικότητα!
Νέος Ασθενής

· Ενημερώστε τον γιατρό σας για τον
ασφαλιστικό φορέα και πιθανή Ιδιωτική Ασφαλιστική Κάλυψη.


· Δώστε στο γιατρό σας να καταλάβει
ποια είναι η προτεραιότητα για σας. Το λειτουργικό; , το αισθητικό ;, το
οικονομικό ;, το μόνο που σας ενδιαφέρει να μην πονάτε ;, σας ενδιαφέρει μια
προσωρινή λύση ;, έχετε πρόβλημα χρόνου ;, είναι θέμα απόστασης ; . Ιεραρχήστε αυτά και ότι
άλλο σας απασχολεί και δώστε το να το
καταλάβει και ο γιατρός σας.
· Δώστε ότι άλλο στοιχείο σας ζητηθεί .
· Δώστε την ακριβή ηλικία σας. Οι
κυρίες δεν πρέπει να κρύβουν χρόνια από την ηλικία τους, ούτε και την
πραγματική ορμονική τους κατάσταση ( πολυκυστικές ωοθήκες, περίοδος,
αντισυλληπτικά , ορμόνες .κλιμακτήριος, εμμηνόπαυση κλπ).

· Το Ιατρικό Ιστορικό έχει άμεση σχέση
με την διάγνωση , την δική σας προφύλαξη από πιθανά προβλήματα την ώρα της θεραπείας
καθώς και την προφύλαξη του γιατρού και των υπολοίπων ασθενών.
· Ενημερώστε τον για το Οικογενειακό
Ιατρικό Ιστορικό όπως σάκχαρο, καρκίνος, περιοδοντίτιδα και ότι άλλο σας
ζητηθεί.
· Ενημερώστε εάν έχετε προβλήματα αλλεργίας
σε διάφορα υλικά η φάρμακα.

· Αν χρειαστεί μπορεί να σας ζητηθεί
το τηλέφωνο του Παθολόγου γιατρού που σας παρακολουθεί.
· Ενημερώστε εάν κάνετε εξαντλητική
δίαιτα, εάν είστε η έχετε σκοπός να μείνετε έγκυος .
· Ενημερώστε ότι έχει σχέση με
διατροφικές σας συνήθειες που έχουν
σχέση με υψηλή κατανάλωση ζάχαρης.
.jpg)
· Όλα τα πιο πάνω παίζουν σπουδαίο ρόλο στον ακριβή καθορισμό
των αιτίων διαφόρων παθήσεων των δοντιών , των ούλων, του περιοδοντίου και του
στόματος γενικά.
· Μπορεί να σας ζητηθεί να υπογράψτε
το Ιατρικό σας Ιστορικό. Είναι νόμιμο και εξασφαλίζει τον γιατρό από απόκρυψη
σοβαρών νοσημάτων. Αν θέλετε μπορείτε να ζητήσετε αντίγραφο του Ιατρικού σας Ιστορικού.
· Αν έχετε κακές εμπειρίες από άλλον
Οδοντογιατρό στο παρελθόν ( φόβος γενικά, φόβος του αίματος, φόβος της ένεσης
κλπ) ενημερώστε έγκαιρα.
Κλινική Εξέταση
· Μετά την λήψη του Ιατρικού Ιστορικού
και του Οδοντιατρικού Ιστορικού θα γίνει η κλινική εξέταση στο Ιατρείο.

· Η εξέταση δεν αφορά μόνο τις
τερηδόνες και τις περιοδοντικούς νόσους
αλλά και κάθε τι το οποίο ξεφεύγει από το φυσιολογικό ώστε να προληφθεί η να
ανακαλυφθεί κάποια σοβαρή νόσος στα αρχικά στάδια. π.χ. καρκίνος του στόματος ο
οποίος αντιστοιχεί στο 4-6% των συνολικών καρκίνων του σώματος.

· Στην κλινική εξέταση μπορεί να
χρειασθεί να χρησιμοποιηθούν και αλλά μέσα πέρα της οπτικής εξέτασης. Π.χ.
ακτινογραφίες, συσκευές laser ανίχνευσης τερηδόνων, ηλεκτρ.
δοκιμαστές πολφού, ενδοστοματικές κάμερες κλπ.


· Η πλήρης εξήγηση θα εξαφανίσει κάθε
περίπτωση καχυποψίας με ό τι αυτό σημαίνει.
· Αν δεν υπάρχει εμπιστοσύνη προς τον
θεράποντα για οποιοδήποτε λόγο καλύτερα ν’ αλλάξετε γιατρό!

Σχέδιο Θεραπείας
· Ζητήστε πλήρες σχέδιο θεραπείας και
Οικ. Προϋπολογισμό.
· Ζητήστε την εκτίμηση του χρόνου
διάρκειας της θεραπείας (αριθμός , διάρκεια και
συχνότητα ραντεβού κλπ).
· Ρωτήστε τι είδους Υλικά θα
χρησιμοποιηθούν και αν έχουν ISO και CE , τι είδους προσθετική εργασία και
από τι Υλικά, αν το Οδοντ. Εργαστήριο έχει ISO , είναι επαρκώς εξοπλισμένο και αν χρησιμοποιεί
εγκεκριμένα υλικά.
· Ρωτήστε αν στο τέλος της θεραπείας
θα σας δώσει αναλυτικά κατάλογο με τις
εκτελεσθείσες εργασίες και τα χρησιμοποιηθέντα Υλικά.

· Αν δεν μπορείτε να ανταποκριθείτε οικονομικά
κάντε Οικ. Διακανονισμό.
.jpg)

· Εάν δεν χρησιμοποιείτε πιστωτική
κάρτα μπορείτε να υπογράψτε συναλλαγματικές.

· Οι συναλλαγματικές βοηθούν την
Οικον. Λειτουργία του Οδοντιατρείου διότι οι συναλλαγματικές αυτές μπορεί να μετακυληθούν
σε Προμηθευτές Οδοντ. Υλικών και Οδοντ. Εργαστήρια.
· Όταν συμφωνήσετε στο Σχέδιο Θεραπείας
και στο Οικονομικό θα σας ζητηθεί να υπογράψετε ένα τυπικό συμφωνητικό το οποίο θα περιλαμβάνει το σχέδιο θεραπείας
και το συμφωνηθέν ποσό. (Αυτό επιβάλλει ο Ο.Σ.Α. και συμφέρει και εσάς)
· Ακόμη και αν δεν κάνετε όλη την
θεραπεία ενημερωθείτε για τα προβλήματα και μάλιστα με κλιμακωτή κατάταξη (Άμεσα, επείγοντα,
σε 6 μήνες κλπ) και ζητήστε το επί μέρους οικονομικό κόστος. Είναι χρήσιμο το
να ξέρετε και να προγραμματίστε την θεραπεία τους.
· Επανέλθετε το
συντομότερο για την υπόλοιπη θεραπεία, ώστε και το
κόστος να μην ανεβαίνει και απώλειες να μην υπάρχουν. Το
αύριο πάντοτε πληρώνεται ακριβότερα από το σήμερα. Θεραπευτικά και Οικονομικά.

· Καθυστερήσεις στην πληρωμή
δημιουργεί δυσφορία και δυσλειτουργία του Ιατρείου. Μην μένετε στο απλοϊκό
" Ο γιατρός δεν έχει ανάγκη" . Όλοι έχουν ανάγκη να αμείβονται
έγκαιρα για την εργασία τους. Και αυτοί προγραμματίζουν τις οικονομικές τους
υποχρεώσεις βασιζόμενοι στην δικιά σας οικονομική
συνέπεια.

· Αυτή μπορεί νέα πρόσθετη δαπάνη αλλά
μπορεί και να είναι μείωση εάν αποφασισθεί να μην γίνει μία προγραμματισμένη
εργασία λόγω αλλαγής των δεδομένων.
· Έχετε υπ' όψιν σας ότι πολλές φορές
δεν είναι δυνατόν να προεξοφληθεί το σχέδιο θεραπείας για καθαρά Τεχνικούς η
θεραπευτικούς λόγους οπότε δεν είναι δυνατόν να προκαθορισθεί και το
Οικονομικό.
· Εάν έχετε προβλήματα φοβίας και
γνωρίζετε τον Οδοντογιατρό σας για πρώτη φορά και αυτός δεν γνωρίζει τις
αντιδράσεις σας καλό είναι στο πρώτο ραντεβού να γίνει απλώς η εξέταση και το
σχέδιο θεραπείας.

Όλα τα πιο πάνω είναι για ένα σύγχρονο σωστά οργανωμένο Οδοντιατρείο, το οποίο κρατάει αρχεία για τους ασθενείς του και μπορεί να συμβουλευτεί ανά πάσα στιγμή για ότι σας αφορά, την ώρα της θεραπείας , μετά από λίγες μέρες η ακόμη και μετά από πολλά χρόνια.
Αυτή είναι η σωστή διαδικασία για να
ξεκινήσετε μια σωστή συνεργασία η οποία θα οδηγήσει σ’ ένα σωστό θεραπευτικό
αποτέλεσμα το οποίο θα ικανοποιήσει και εσάς και τον γιατρό σας.
Για να γλυτώσετε χρόνο , πόνο, χρήμα
και κυρίως για να γλυτώσετε τα δόντια σας.
Και να συνεχίσετε να έχετε ένα γλυκό
φιλί και ένα όμορφο χαμόγελο.
Και να έχετε
υπ’ όψιν σας ότι ένας ενημερωμένος ασθενής
είναι ένας ασθενής με τα λιγότερα προβλήματα!
Κριτσωτάκης
Σταύρος
Χειρ. Οδοντίατρος
Κριτσωτάκη Μαρία Ειρήνη
Φοιτ. Οδοντιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ
Κριτσωτάκη Μαρία Ειρήνη
Φοιτ. Οδοντιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.